Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.02.2008 18:34 - Пазарите за предвиждания
Автор: ikonomika Категория: Технологии   
Прочетен: 1927 Коментари: 1 Гласове:
0



Слави Славов

Как ще се казва следващият български премиер

Според вас как ще се казва министър-председателят на България в края на 2009 г.? Вие смятате, че той ще се казва Бойко Борисов. Аз не съм толкова сигурен. Можем да се хванем на бас при следните условия. Аз ви давам 50 лева днес. Ако вие познаете, тогава не ми дължите нищо. А ако не познаете, вие ми давате 100 лева. В крайна сметка, ако Бойко Борисов стане премиер, вие печелите 50 лева от мен. В обратния случай аз печеля 50 лева от вас (100 лева, които вие ще ми дадете, минус 50 лева, които аз ви давам днес).

Подобен облог може да ви звучи екзотично, но все повече такива договори се търгуват на електронни пазари, известни като пазари за предвиждания (prediction markets) или информационни пазари. Общото между тях е, че финансовият резултат от тези договори зависи от несигурни бъдещи събития от областта на политиката, икономиката, шоубизнеса. По същество тези договори са много сходни на облози между приятели с тази разлика, че те се търгуват в големи количества на електронни пазари между анонимни участници. Също така условията на договорите са стандартизирани - единствената плаваща променлива е цената на тези договори, която е по договорка между двете страни. Стига пазарът да е достатъчно ликвиден и конкурентен, цената на такъв договор ще бъде много близка до вероятността събитието наистина да се случи. Ако днешната цена на финансов договор, който обещава 100 лева, ако Бойко Борисов стане премиер, е 50 лева, вероятността това да се случи е около 50 процента.

http://www.capital.bg/show.php?storyid=462054




Гласувай:
0



1. анонимен - Ще е около 50 процента,
25.02.2008 17:55
ако не се вземат под внимание лихвата и данъците ;)
цитирай
Търсене

Спечели и ти от своя блог!